سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای بندگان خدا، برادر باشید ! مسلمان، برادرمسلمان است، به او ستم نمی کند، او را وا نمی گذارد و او راتحقیر نمی کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
چهره شاخص بادرود

این نگاه یک جامعه شناس هست که به هنگام ورود به بادرود برایش ایجاد شده ، این جامعه شناس وقتی که وارد این شهر می شود می گوید: چرا مردم این شهر انار را نماد خودشان معرفی کرده اند؟ در حالی که شهرهای زیادی داریم که انار دارند و و انارهایشان درجه یک هست ولی به عنوان نماد معرفی نکرده اند در حالی که می توانستند چیزهایی را به عنوان نماد معرفی بکنند که حکایت شخصیت آنها بکند در حالی که این انار گویای آن هست که تزلزل در شخصیت این مردم موجب شده که خودشان را پشت یک میوه مخفی کنند البته می شود گفت مسئولین این شهر دارای چنین هویت هستند .
وقتی که وارد حرم امام زاده آقا علی عباس و محمد  شدند فرمودند: از همه عجیب تر آن است که چرا با وجود این دو امامزاده به جای استفاده از نمادهای دینی و مذهبی از اون نماد استفاده کرده اند و به ذهن بنده این آمده است که نکند اینها دینی و مذهبی نیستند و نخواسته اند نمادشان دینی باشد و شاید بعضی ها توجیه کنند که انار میوه ایی بهشتی است و در قرآن بیان شده اما هیچکس انار را به عنوان نماد دینی و مذهبی نمی شناسد. و همچنان که نمادها عناصر فرهنگ یک جامعه هستند این نماد حکایت از فرهنگ مادی این منطقه است و نمادهای معنوی جایگاه کمی دارند.



نوشته شده توسط بادی بادرودی 90/1/24:: 3:36 عصر     |     () نظر